Ahad, 6 Februari 2011

Tengok Design Banglo-banglo Mewah Buat Ilham

Masih lagi cerita berkisarkan di Kelantan...huhu

Sebenarnya setiap kali balik Kelantan, saya memang suka berjalan-jalan di area kampung mertua sambil melihat Design banglo-banglo mewah yang tersergam indah di kawasan kampung.

Lokasinya yang menarik dan rekaan banglo mewah yang begitu `kelas` buatkan saya terdetik nak ambil gambar sebagai koleksi sendiri. Mungkin bila dikumpul semuanya, insya Allah ada rezeki nanti saya pun ada juga angan-angan nak bina banglo mewah di kampung. Bolehlah buat ilham dan inspirasi daripada semua gambar-gambar koleksi banglo mewah tersebut bila ada rezeki nanti.

Oklah jom berkongsi cuci mata dengan himpunan gambar-gambar banglo mewah yang sempat saya ambil ni...mungkin korang pun boleh juga buat ilham dengan gambar-gambar banglo ni.


Banglo 1


Banglo 2



Banglo 3


Banglo 4 

Banglo 5 

Banglo 6


Banglo 7
Masih dalam proses nak bina pagar, bila siap pagar mesti lagi cantik... 

Banglo 8




Itulah gambar yang sempat saya `snap`...sebenarnya berlambak-lambak lagi banglo mewah yang designnya memang `meletop' dan `mantop` kat kelantan ni...tapi yelah takkan semuanya saya nak `snap` kan...huhu

Tengoklah lain kali bila balik kampung , saya akan ambil gambar banglo-banglo mewah kat  lain lak...
Sepanjang saya dok pergi sana-sini di negeri-negeri di semenanjung ni, apa yang boleh saya katakan kalau nak cari banglo-banglo yang rekaannya `kelas` dan `terkini` tempatnya adalah di Kelantan. 

Hampir di setiap kampung di Kelantan ni anda akan dapati banyak banglo-banglo mewah tersergam indah sepanjang jalan dan dalam kawasan pendalaman. Tak percaya??? silalah berkunjung sendiri ke Kelantan yer.... 


nota kaki:  Semoga saya pun akan memiliki banglo mewah yang tersergam indah nanti...amin.

2 ulasan:

  1. tak cantik pun banglo mewah ni..dah macam ketinggalan zaman jak..

    BalasPadam